Când am
auzit prima data despre branding personal am crezut ca este o ultima “fita” de
marketing.
Dar nu este asa. Ca vrem sau nu, toti avem un “brand” de care de
multe ori nu suntem constienti de el si nu ne pasa.
Dezvoltarea
unui brand personal este similar cu brandingul de produs. Obiectivul general de
branding este de a te diferenția în domeniul care activezi, astfel încât să poti sa-ti atingi obiectivele
( loc de munca bine platit, notorietate).
Procesul
include definirea brand-ul și atributele de brand, pozitionarea brandlui într-un mod diferit fata de concurenții
dumneavoastră ( colegi, prieteni, firme ) și apoi gestionarea tuturor
aspectelor legate de brand-ul personal.
Brandingul
personal este util pentru persoane motivante care vor sa transmita o imagine
unitara în ceea ce fac zi de zi.Prin branding personal, încerci sa te diferentiei de ceilalti din domeniul tau, sa auda lumea
de tine si sa devii din ce în ce mai bun, în ceea ce faci.
Crezi ca te
ajuta sa ai un brand personal?
Eu cred ca
da.În primul rând vei transmite o imagine clara si unitara a ceea ce faci, lumea va afla despre tine si nu în
ultimul rând vei castiga clienti si bani.Practic brandul tau personal va
reprezenta o garantie a calitatii în orice lucru ai face.
Cun îti
construiesi un brand personal?
Pasul 1:
Definirea aspirațiilor.
Trebuie sa fie clar definite scopurile și obiectivele.
Ex. Vreau
sa fiu cel mai bun din domeniul X.
Pasul 2: Cercetarea
conduitelor.
Cine sunt
cei mai mari competitori și ce fac ei pentru brandingul personal?
Pasul 3:
Determinați atributele brandului tau.
Ce vrei sa
transmita brandul personal? În ceea ce
nisa de piata vrei să devină cunoscut?
Pasul 4:
Evaluarea starii curente.
Ex. Cum te percep oamenii în prezent? Ce trebuie să se schimbi și
de ce?
Pasul 5:
Creați un plan de actiune.
Planul
trebuie să includă mai mult decât doar branding în social media - trebuie să includă toate
aspectele legate de tine, ca un produs. Planul trebuie să includă
caracteristicile corporale și necorporale de branding personal, inclusiv haine,
hair style, machiaj, comportament, comunicarea verbala si non-verbală.Planul de actiune trebuie de asemenea să includă aspectele
specifice de social media pentru a transmite noul brand personal (cum ar fi
LinkedIn, Facebook, Twitter, bloguri, etc).
Pasul 6:
Gestionarea brandul.
Gestioneaza proactiv toate aspectele legate de
brand, asigurându-te ca aceste aspecte sunt sincronizate și conduc la consolidarea atributelor de brand.
Brandingul
personal nu este un lux destinat doar managerilor de multinationala si
antrepenorilor, ci pur si simplu o necesitate
pentru cei care doresc sa fie cunoscuti, apreciati, cautati si
remunerati corespunzator.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu