Translate

sâmbătă, 8 iunie 2013

BRANDING PERSONAL

           Când am auzit prima data despre branding personal am crezut ca este o ultima “fita” de marketing.
Dar nu este asa. Ca vrem sau nu, toti avem un “brand” de care de multe ori nu suntem constienti de el si nu ne pasa.
           Dezvoltarea unui brand personal este similar cu brandingul de produs. Obiectivul general de branding este de a te diferenția în domeniul care activezi,  astfel încât să poti sa-ti atingi obiectivele ( loc de munca bine platit, notorietate).
Procesul include definirea brand-ul și atributele de brand, pozitionarea brandlui  într-un mod diferit fata de concurenții dumneavoastră ( colegi, prieteni, firme ) și apoi gestionarea tuturor aspectelor legate de brand-ul personal.
           Brandingul personal este util pentru persoane motivante care vor sa transmita o imagine unitara în ceea ce fac zi de zi.Prin branding personal,  încerci sa te diferentiei  de ceilalti din domeniul tau, sa auda lumea de tine si sa devii din ce în ce mai bun, în ceea ce faci.
           Crezi ca te ajuta sa ai un brand personal?
           Eu cred ca da.În primul rând vei transmite o imagine clara si unitara a ceea ce faci, lumea va afla despre tine si nu în ultimul rând vei castiga clienti si bani.Practic brandul tau personal va reprezenta o garantie a calitatii în orice lucru ai face.
          
           Cun îti construiesi un brand personal?

Pasul 1: Definirea aspirațiilor.
               Trebuie sa fie clar definite scopurile și obiectivele.
Ex. Vreau sa fiu cel mai bun din domeniul X.

Pasul 2: Cercetarea  conduitelor.
Cine sunt cei mai mari competitori și ce fac ei pentru brandingul personal?

Pasul 3: Determinați atributele brandului tau.
Ce vrei sa transmita brandul personal?  În ceea ce nisa de piata vrei să devină cunoscut?

Pasul 4: Evaluarea starii curente.
Ex.  Cum te percep oamenii în prezent? Ce trebuie să se schimbi și de ce?

Pasul 5: Creați un plan de actiune.

Planul trebuie să includă mai mult decât doar branding în social media - trebuie să includă toate aspectele legate de tine, ca un produs. Planul trebuie să includă caracteristicile corporale și necorporale de branding personal, inclusiv haine, hair style, machiaj, comportament, comunicarea verbala si non-verbală.Planul de actiune  trebuie de asemenea să includă aspectele specifice de social media pentru a transmite noul brand personal (cum ar fi LinkedIn, Facebook, Twitter, bloguri, etc).

Pasul 6: Gestionarea brandul.
 Gestioneaza proactiv toate aspectele legate de brand,  asigurându-te ca  aceste aspecte sunt sincronizate și conduc la consolidarea atributelor de brand.
Brandingul personal nu este un lux destinat doar managerilor de multinationala si antrepenorilor, ci pur si simplu o necesitate  pentru cei care doresc sa fie cunoscuti, apreciati, cautati si remunerati corespunzator.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu